Tagi

, , , ,

Witajcie Kochani !!!

Na początku mojego wpisu, może tak pokrótce wyjaśnię, co to za przedmiot.Serwantka z fr. servante, service jest to oszklona z trzech stron witryna (szafka)  służąca do przechowywania ozdobnej porcelany. Zazwyczaj stojąca w jadalni, tak by można było szybciej wyjąć elegancką zastawę stołową, która miała być w niej wyeksponowana. Dziś najczęściej jest ozdobą salonów i znajdują się w niej cenne przedmioty, jak zabytkowe srebra, szkła, porcelana. Tak by zarówno domownicy, jak również goście mogli je podziwiać w tak zacnej oprawie.

Chciałabym też zaznaczyć, że nie jestem konserwatorem, restauratorem ani osobą zajmującą się renowacją, odnawianiem starych mebli zabytkowych, a jedynie miłośniczką antyków, dostrzegającą niebywałe piękno nawet bardzo zniszczonych mebli, widząc je oczami wyobraźni, za czasów ich świetności. Już jako mała dziewczynka, odwiedzając z babcią sąsiadów, zachwycałam się ich antykami, później wielokrotnie bywałam w domach i miejscach, gdzie nie mogłam oderwać od nich oczu. Zawsze czułam, że w jakiś niewytłumaczalny sposób mnie przyciągają i pociągają i że kiedyś i ja stanę się ich posiadaczką. Marzenia się spełniają! Trzeba mocno w to wierzyć i nigdy nie przestawać marzyć o czymś, co w końcu ześle nam los.

Zobaczyłam ją pewnego razu, na bardzo zagraconym strychu. Stała sobie tam zaniedbana, nikomu nie potrzebna, przez wszystkich zapomniana… okryta płaszczem pajęczyn, kurzu i śmieci. Stały na niej słoiki i masa innych szpargałów, straszliwie zniszczona, zaatakowana przez robale, owady, doczekała się licznych uszkodzeń, aż żal było patrzeć 😦 

Nie mogłam przestać o niej myśleć, pojawiło się pragnienie, aby ją ocalić od zapomnienia i by nadal mogła trwać, jednakże już odrestaurowana przez następne pokolenia. Mając wsparcie męża, podjęłam wyzwanie, które sama sobie postawiłam. Dziś pragnę krok po kroku, w kilku częściach, opisać cały „proces renowacji”, gdyż mam nadzieję, że komuś to pomoże, kto tak jak my bardzo kocha stare meble, ale nie wierzy w swoje możliwości. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania. Zapraszam do lektury 🙂 

SERWANTKA PRZED RENOWACJĄ

IMG_0440IMG_0451IMG_0454IMG_0500IMG_0502IMG_0551

IMG_0557

IMG_0564

Więcej zdjęć (uszkodzeń mebla) będzie można obejrzeć już wkrótce w filmiku (tutaj pojawi się link).

Dziękuję za przeczytanie, zachęcam do zostawienia komentarza oraz  zapraszam do części drugiej, w której opisuję odrobaczanie mebla.

Pozdrawiam

NekropolisQueen

